1-1-STYRSELV

Min regning

Hvordan tilmelder jeg mine regninger til Betalingsservice?
Det kan du gøre ved at kontakte os. Du kan også logge på selvbetjening og tilmelde dine regninger til Betalingsservice. Hvis du betaler via Betalingsservice, er det uden gebyr.
Kan jeg få hjælp til at forstå min regning?
Din elregning er sammensat af elprisen + moms, tariffer og afgifter. Regningen viser nøjagtigt, hvad dine penge går til, og det kan gøre den kompliceret at gennemskue.
Hvornår får jeg min årsopgørelse?
Hvis din elmåler ikke er fjernaflæst, eller du er registreret med solceller gruppe 6 eller elvarme, vil du kvartalsvis modtage en acontoregning og en årsopgørelse, når dit lokale netselskab opgør dit forbrug. Det sker typisk pr. 31. december.
Hvor finder jeg min årsopgørelse samt tidligere regninger?
Du finder din årsopgørelse samt tidligere regninger ved at logge på vores selvbetjening. Når du vil logge på selvbetjeningen, skal du bruge dit kundenummer (kundenummer = brugernavn) og din adgangskode (adgangskode = pinkode). Begge dele finder du på den seneste regning fra os, som du har fået med posten eller på din betalingsserviceoversigt. Du kan også tilknytte dit NemID til dit kundenr.
Hvor finder jeg mine login-oplysninger til selvbetjening?
Når du vil logge på selvbetjening, skal du enten bruge dit kundenummer eller din e-mail adresse sammen med din adgangskode.
Hvorfor betaler jeg samme aconto rate om sommeren som om vinteren?
Din aconto betaling er opdelt i fire lige store rater, så du har samme betaling gennem hele året, uanset hvordan dit forbrug er fordelt.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan betale min regning?
Hvis du ikke kan betale din regning, bedes du kontakte os og eventuelt få lavet en betalingsaftale.
Hvordan fastsættes mit forventede årsforbrug?
Dit forventede årsforbrug og beregnes som udgangspunkt ud fra sidste års forbrug.
Hvem er mit netselskab?
Du kan finde dit lokale netselskab via link et herunder - Indtast adresse og tryk på kortet.
Kan jeg ændre mit forventede årsforbrug?
Du kan tage kontakt til dit elleverandør for ændringer i årsforbrug. Er Energi Fyn din elleverandør kan du kontakte os på tlf.: 70 13 19 00.
Kan jeg ændre mine personlige oplysninger?
Du bedes kontakte os for at få rettet navneoplysninger.
Skal Energi Fyn vide, hvis jeg får en ny e-mail adresse eller nyt telefonnummer?
Ja, vi vil meget gerne have besked om ændringer, så vi altid kan komme i kontakt med dig. Du kan ændre dette ved at kontakte os eller ved at logge på selvbetjening.
Kan jeg få regning hver måned?
Vi sender regninger ud fire gange årligt. På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at få en regning tilsendt hver måned.
Kan jeg få sendt mine regninger til en anden adresse?
Ja, det kan du ved at kontakte os.
Kan Energi Fyn fjernaflæse mit forbrug?
Vi indhenter forbrug fra Energinet.dk's datahub. Du kan også logge ind i datahubben på www.eloverblik.dk med dit brugernavn samt kode som kan ses via din faktura. Ellers er du velkommen til at ringe ind, så hjælper vi dig gerne.
Kan jeg få rabat på elafgiften?
Bruger du primært el til opvarmning af dit hjem, kan du få rabat på elafgiften. Din bolig skal blot opfylde Bygnings- og Boligregistrets (BBRs) betingelser for elopvarmede helårsboliger. Herefter får du 78,38 øre i rabat på elafgiften pr. kWh på det forbrug, der overstiger 4.000 kWh pr. år (i 2018). Din bolig skal være registreret i BBR registret, som helårshus opvarmet med varmepumpe. Du finder ansøgningsskemaet
her

Har du ikke fundet svar på dit spørgsmål?

Flere grunde til at vælge Energi Fyn

1-3-STYRSELV

Over 100 års erfaring med forsyningsprodukter

Vores historie går 125 år tilbage, og vi er et af de ældste energiselskaber i Danmark.

1-5-STYRSELV

Kompetent og personlig service

Vi tilbyder kompetent og personlig kundeservice og er kåret som energiselskabet med den højeste kundetilfredshed de sidste to år.

Icon - NemtSkifte

Et nemt skifte

Det er nemt at skifte gas- og elleverandør. Vi klarer opsigelse og alt papirarbejde for dig.